כיום מצופה מכל חברה או עסק בכל גודל לתת שירות לקוחות נוח, יעיל ומהיר. הנחת היסוד היא שרק בזכות הלקוחות שקונים או שוכרים מוצרים ושירותים יש לחברה או לעסק זכות קיום ולכן, לכל הפחות, מגיע להם לקבל מענה לכל עניין או שאלה שמתעוררים בהם. יחד עם זאת, רשת האינטרנט מתקדמת ומתפתחת כל כך מהר שלא תמיד קל לעקוב ולהבין מה הדרך הכי טובה לפנות אל חברה או עסק כדי לקבל תשובות. באתר האינטרנט https://serviced.co.il אפשר למצוא חלוקה לקטגוריות עסקיות ובתוכן אינספור חברות ישראליות שמציעות שירותים ומוצרים ללקוחות ולכלל האזרחים במדינה. בעזרת אתר זה קל למצוא את דרכי יצירת הקשר שמציעה כל חברה ללקוחות שלה וכך להתמצא יותר בקלות ולדעת איך ולאן הכי כדאי לפנות.
דוגמאות טובות לשירות לקוחות יעיל
כיום כבר יש אינספור חברות שהבינו את המשמעות של מערך יעיל ומהיר של שירות לקוחות למי שמפרנס אותן וצורך את המוצרים שלהן. רשת האינטרנט אכן מאפשרת תקשורת דו צדדית בין חברות ועסקים לבין קהל הלקוחות שלהם ויש ציפייה מצידם של הלקוחות לקבל מענה מהיר מצד החברה בכל עניין שמתעורר. שירות לקוחות דלתא למשל נחשב לכזה שבו יש כמה וכמה דרכים ליצור קשר ולא לוקח לחברה הרבה זמן לענות ללקוח שפנה אליה. אפשר לומר שבדיוק על זה מבוססת הציפייה של הלקוח ומכיוון שקיימים כיום הרבה מאד אתרי מכר מקוונים הרי שקל יותר להקים גם את מערכי השירות הווירטואליים ללקוחות. אין קשר בין מה שהחברה עושה לבין הצורך האמיתי של הלקוחות לדעת ולהרגיש שרואים ומעריכים אותם ויש לכך חשיבות בבואם לפנות אל החברה כדי לקבל כל מענה שדרוש להם.
שירות לקוחות בעידן האינטרנט
אין ספק שרשת האינטרנט עשתה מהפך של ממש בכל מה שקשור לתקשורת שבין חברה לצרכנים או הלקוחות שלה. אם בעבר התקשורת הזאת כמעט ולא הייתה קיימת הרי שכיום כבר יש ציפייה אמיתית מצד הלקוחות והקהל הרחב להיות בקשר עם חברות ועסקים ואין סיבה שזה לא יקרה. מנועי החיפוש, פורטלים עסקיים ומסחריים, היוטיוב והרשתות החברתיות – כל אלה פלטפורמות שבהן עסקים וחברות יכולים להתבסס עליהן ולאפשר יצירת תקשורת דו כיוונית יעילה וחיובית. חברות גדולות במשק יודעות שעליהן להעסיק לשם כך את מיטב המומחים מתחומי שירות הלקוחות ופתיחת ערוצי יצירת הקשר וכיום כבר מושקעים בדיוק בזה תקציבי ענק. החברות גם יודעות שללקוחות שלהן יש את אפשרות הבחירה ואם הם לא יקבלו את המענה שלהם – הם ינטשו ויתחילו לצרוך את השירותים או המוצרים של חברה אחרת. אף עסק לא מעוניין בזה. שירות לקוחות מהיר ויעיל הוא צו השעה.