התפתחות בהליכי תכנון המסילה המזרחית: בדיון שנערך אתמול בישיבת המועצה הארצית שבמנהל התכנון אושרה בחינת חלופה חדשה שכוללת תחנת רכבת בכניסה לחריש (סמוך לקניון). על פי החלופה החדשה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרכבת. המסילה תוקם בסמוך לכביש 6 מצידו המערבי והיא תהיה מסילה שקועה (כלומר, בתוך תעלה לצורך מניעת מפגעי רעש).
פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). עיריית חריש פועלת רבות מזה מספר שנים על מנת שהרכבת תעבור דרך חריש, והצליחה להשפיע על ההחלטות בנושא. בדיון שהתקיים היום השתתפו ראש העיר יצחק קשת ומהנדסת העיר שרון פישמן.
החלופה החדשה מצטרפת לשתי חלופות נוספות שנמצאות על השולחן: הראשונה, חלופת מנשה, היא מסילה שתוקם על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג"ב כיום). במסגרת חלופה זו, תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש תהיה סמוך למחלף מג"ב. העירייה מתנגדת בתוקף לחלופה זו, שבמסגרתה לא תהיה תחנת רכבת בחריש. במסגרת חלופה שנייה שגובשה בהתאם לדרישת העירייה, תוקם תחנת רכבת בכניסה לעיר בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611). במסגרת חלופה זו, הרכבת תעבור בתוך מנהרה תת קרקעית מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון. הקושי בחלופה זו הוא שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים יותר מאשר חלופת מנשה.
המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה התנגדו עד כה לחלופת המנהרה ותמכו בחלופת מנשה. אחרי מאמצים רבים של העירייה הוחלט לחזור לשולחן השרטוטים כדי לגבש את החלופה השלישית שתאפשר חיבור ישיר של תושבי חריש למערך הרכבת.
ראש העיר יצחק קשת אמר לאחר הדיון: "החלופה החדשה משרתת היטב את תושבי חריש, והיא חלופה ריאלית מבחינת עלויות ההקמה שלה. אין ספק שתחנת רכבת בחריש תהיה מנוע צמיחה אדיר לעיר החדשה, ואנחנו דוחפים בכל הכוח כדי שהחלופה הזו תתקבל".