עצמאי שכיר הוא אדם עצמאי שיש לו גם עבודה שכירה. הוא עשוי להיות עצמאי כמעט מלא שזקוק לדחף קטן שכיר כדי לסגור את החודש, או אחד שכמעט לא מרוויח מפעילותו העצמאית אשר ממומנת בעיקרה על ידי עבודה שכירה. בשני המקרים מוגדר אותו עובד "עצמאי שכיר". מה עליו לעשות מבחינה חוקית עם המיסים שלו? ראשית כל, להבדיל בין הכנסות מעצמאותו להכנסות מהעבודה השכירה. במידה והמקום העצמאי שלו הוא מקום שמעסיק עובדים בתלוש שכר, הוא יכול לעשות תיאום מס בין מקום העבודה השכיר לבין הארגון העצמאי שהוא הקים. הפעולות הללו נעשות על ידי יועצי מס או במשרד רואי חשבון או במשרד העוסקים בניהול חשבונות.
טיפ מס' 1 – בחרו את שירות ייעוץ המיסוי בהתאם לסוג הפעילות שלכם
אם העסק העצמאי שפתחתם קטן וממומן בעיקרו מעבודה שכירה, שירות ייעוץ מס יספק לכם את מה שתצטרכו בשביל להסדיר את תשלום המיסים שלכם. במידה ואתם עובדים בעסק גדול שהתרחב ומעסיק עובדים, אבל גם עובדים, במקביל, בעבודה שכירה, אנו ממליצים לפנות למשרד רואי חשבון המתמחה בדיווח עבור עסקים בגודל שלכם. במשרדי רואי החשבון הגדולים ידעו לתרגם ביעילות כל מסמך כלכלי המבטא פעילות לשורת דיווח בדו"חות השונים ולהפיקם ביעילות ובמהירות.
טיפ מס' 2 – ודאו שאתם בתיאום מס בין מקומות העבודה
במידה והעסק העצמאי שהקמתם מעסיק עובדים – יש לו תיק ניכויים ולכן ניתן לצרף אותו לתיאום המס שלכם. חשוב לבחרו בשירות ייעוץ מיסוי שיפעל לטובתכם, יזהה גבייה עודפת מרשות המיסים ויידע למלא עבורכם טופס החזר רטרואקטיבי בזמן ולדאוג להחזרים המגיעים לכם כחוק.
טיפ מס' 3 – ניסיון עם ביטוח לאומי – יתרון
לא בכל משרד ייעוץ מיסוי מקבל הנישום מידע שימושי על ביטוח לאומי. הוא עלול למצוא את עצמו מקבל מכתבים מהם על תשלומים שלא הועברו באלפי או בעשרות אלפי שקלים עם ריבית. כדי להימנע מכך, חשוב לעבוד עם שירות ייעוץ מיסוי המתמחה בביטוי לאומי, ועל פי ההכנסות החודשיות יוכלו לכוון את בעל העסק מה מצבו ברשות זו ומה צריך להיות החוב. במידה ולא נרשמתם לייעוץ מיסוי המתפקד בצורה הזו ואתם סבורים כי בחודש מסוים אתם עשויים להיות חייבים כסף לביטוח לאומי, יש להיוועץ בו ולשאול לדעת יועצי המס שלכם. קבלת מכתב התראה להוצאה לפועל מביטוח לאומי היא מחזה מפתיע ולא נעים ולכן מומלץ תמיד להיות על הדופק ולבדוק ששילמתם את שצריך לישות זו.