בדיוק כמו שיש הנחיות וטיפים לשימוש נכון בסוללת הטלפון הנייד, כך חשוב להשתמש נכונה גם בסוללה של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי. לפניכם כמה טיפים חשובים בנושא.
התאמה בין הסוללה למטען
סוללת האופניים החשמליים עשויה מליתיום. הליתיום הוא יסוד כימי מתכתי. ראשית חשוב חשוב לוודא שיש התאמה בין הסוללה לבין מקור המתח החשמלי / המטען. אם למשל הסוללה היא 48 וולט היא לא תתאים למטען של 38 וולט. וכנ"ל אם המטען הוא 48 וולט היא לא תתאים ואף מסוכנת לסוללה עם הספק של 36 וולט. ועל כן השורה התחתונה כאן היא שתהיה התאמה בין רמת ההספק של הסוללה לבין רמת ההספק של המטען עצמו או מקור המתח החשמלי.
וודאו כי אין סימנים חריגים
אחרי שווידאנו התאמה בין הסוללה לבין מקור ההטענה הדבר הבא שחשוב להקפיד עליו הוא סימנים חריגים לא אופייניים במהלך ההטענה. אם למשל עולה ריח חריג הרי שבהקדם האפשרי לעצור את ההטענה. ריח או כל סימן אחר שמחשיד אתכם שמשהו לא תקין בהטענה – עצרו את ההטענה מייד. דבר נוסף שחשוב הוא שאין להטעין ובכלל לאחסן סוללות של אופניים חשמליים או של קורקינט חשמלי באזורים לחים או מימיים.
הצל עדיף
נכון שאת ההטענה יש לבצע במקום שאיננו מימי אבל עוד יותר טוב להטעין באזור מוצל שאיננו חשוף לשמש. פעולת הטעינה עצמה מביאה לחימום של הסוללה ולכן סוללה שנמצאת בהטענה בחשיפה לשמש היא לא מומלצת בכלל.
חבלות ואחסון של הסוללה
אם הסוללה שלכם קיבלה מכה או נפלה ונגרמה בה חבלה הרי שההמלצה היא שלא להמשיך להשתמש בסוללה לפני שתיבדק באופן מקצועי. סוללה שקיבלה חבלה יכולה להתלקח בהמשך. אלמנט נוסף הוא שאין לבצע שימוש בסוללה בטמפרטורה גבוהה או נמוכה מדיניות פרטיות- מה שאומר שמעל 60 מעלות או מתחת למינוס עשרים מעלות לא תוכלו לרכוב על אופניים חשמליות.
טיפ נוסף הקשור לטעינה הוא שכאשר מטעינים את האופניים חשמליים או את הקורקינט חשוב שהסוויץ' לא יהיה דלוק.