בשורה משמעותית לנוסעי התחבורה הציבורית בחריש: החל מיום 22.9.22 תוגבר באופן משמעותי תדירות קווי התחבורה הציבורית לחריש, וגם תתחיל להפעיל קו חדש.
במסגרת המהלך החדש, שעיריית חריש פעלה רבות לקידומו בשיתוף משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת קווים, יפעל קו חדש לפארק העסקים קיסריה לטובת תושבי חריש שעובדים במקום. הקו חדש – מס' 160 – ייסע דרך שד' דרך ארץ ומחלף מג"ב ויעבור בפרדס חנה עד ליעדו בפארק העסקים קיסריה. בקו יהיו 28 נסיעות יומיות (14 לכל כיוון) בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.
עוד במסגרת תגבור הקווים החל מיום 22.9.22:
קו 632
תדירות הנסיעות בקו 632 מחריש לתל אביב תתוגבר. הפעילות היומית בקו תוארך עד לשעה 23:00 (עד כה האוטובוס האחרון מחריש יצא בשעה 16:30 ומתל אביב בשעה 19:05), והקו יחל לפעול גם בימי שישי ובמוצאי שבת.
קו 631
הפעילות היומית בקו 631 מחריש לחיפה תוארך עד לשעה 23:00 (עד כה האוטובוס האחרון מחריש יצא בשעה 16:15 ומתל אביב בשעה 18:00). קו 631 יחל לפעול גם בימי שישי ובמוצאי שבת.
קו 60
קו 60 מחריש לחדרה יתוגבר ב-21 נסיעות יומיות, ושעות הפעילות של הקו יהיו 23:40-5:35 (בימי חול). הנסיעות בקו יהיו בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.
קו 71
קו 71 מחריש לתחנת הרכבת בבנימינה יתוגבר גם הוא ב-15 נסיעות יומיות, ושעות הפעילות של הקו יהיו 23:00-5:05 (בימי חול). הנסיעות בקו יהיו בתדירות של פעם בחצי שעה במהלך היום ובפעם בשעה בשעות הערב.
פרטים מדויקים על זמני הקווים ומסלולי הקווים יופיעו באתר חברת קווים.
בהמשך: קו חדש למרכז
המהלך הנוכחי של תגבור התחבורה הציבורית לחריש היה אמור לצאת לפועל עוד ברבעון הראשון של השנה. הוא תוקצב מראש במסגרת תקציב המדינה ובמסגרת החלטת הממשלה לחריש, אבל מחסור באוטובוסים בעקבות משבר הרכב העולמי ועיכובים בתהליכי הרכבת האוטובוסים בישראל גרמו לדחייה משמעותית ביישום המהלך.
העירייה עמדה בקשר רציף עם משרד התחבורה בעניין הקצאת האוטובוסים החדשים כדי שמהלכי תגבור התחבורה הציבורית בחריש ייצאו לפועל בהקדם האפשרי וללא עיכובים נוספים.
בפעימת התגבור הבאה מתוכנן קו חדש לאזור המרכז, וכן קו אוטובוס פנימי נוסף בחריש שיצטרף לקו 22 שפועל כיום. עם תחילת פעילותו של הקו החדש יחול שינוי גם במסלולו של קו 22, שכיום פועל כקו מאסף. מסלולי שני הקווים יהיו קצרים יחסית, במטרה לשפר את התדירות והיעילות של מערך הקווים הפנימיים בחריש. בתכנון המסלולים הושם דגש על נגישות מהשכונות למוקדי פעילות כמו בתי ספר, מבני ציבור וכד'.